Кадровий склад ДНЗ № 9

Директор (завідувач) - 1

Вихователь методист - 1

Музичний керівник - 1,5

Інструктор з фізкультури - 0,75

Практичний психолог - 0,75

Учитель-логопед - 3

Вихователь групи компенсуючого типу - 7,11

Вихователь - 5,66

Старша медсестра - 1

Медсестра з дієт. харчування - 0,5

Завідувач господарством - 1

Помічник вихователя для дітей віком від 3-х років - 2,1

Помічник вихователя для дітей віком від 3-х років компенсуючого типу - 3,65

Помічник вихователя для дітей віком до 3-х років - 1,3

Кастелянка - 0,1

Кухар - 2

Підсобний робітник - 1

Робітник з комплексного обслуговування - 0,5

Машиніст із прання - 1

Двірник - 1

Сторож - 2,87

Матеріально – технічне забезпечення навчального закладу:

1.Кількість будівель 1
2.Тип приміщення - типове
3. Загальна площа будівлі навчального закладу- 766,0 м2
4. Під господарськими будівлями і спорудами - 172,0 м2
5. Під земельною ділянкою: 5082,0 м2
Під зеленими насадженнями 2177, 0 м2
Під дорожнім (твердим) покриттям 1967, м2
6. Загальна площа приміщень навчального закладу 766,0 м2
7. Площа групових кімнат 6 – (265,2 м2)
8. Кількість спальних кімнат - 6
9. Музично-спортивна зала - 1
10. Методичний кабінет - 1
11. Медичний кабінет - 1
12. Ігрові майданчики - 6
13. Тіньові навіси - 6

Наявність вакантних посад: музичний керівник

Додаткові освітні послуги ДНЗ № 9 у 2019-2020 навчальному році не надає.

Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами: звернень від батьків (або осіб, які їх замінюють) дітей з особливими освітніми потребами для створення інклюзивних груп у 2019 році в дошкільному навчальному закладі не зареєстровано.

Програми, за якими працює ДНЗ № 9

у 2019-2020 навчальному році

/Files/images/Дитина.jpg

Освітню програму для дітей від 2 до 7 років «Дитина» рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист МОН України № 1/11-16163 від 09.11.2015 р.; науковий керівник Огнев’юк В.О., ректор Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філософських наук, проф., академік НАПН України).

Програма зорієнтована на цінності та інтереси дитини, урахування її вікових можливостей, на розвиток дітей до пізнання, активності, відкритості до взаємодії і спілкування з оточуючим світом, на збереження дитячої субкультури, на ампліфікацію дитячого розвитку, взаємозв’язок усіх сторін життя малюка.

Освітню програму «Дитина» адресовано вихователям і батькам дітей дошкільного віку, сімейним педагогам (гувернерам), студентам, аспірантам, викладачам та всім хто опікується освітою дітей дошкільного віку.

Програмові завдання програми «Дитина» структуровані за лініями Базового компоненту. Назви розділів відповідають назвам освітніх ліній інваріатної складової Державного стандарту дошкільної освіти, а саме:

«Особистість дитини»,

«Дитина в соціумі»,

«Дитина у природному довкіллі»,

«Дитина у світі культури»,

«Гра дитини»

«Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі»,

«Мовлення дитини»,

та варіативної складової:

«Подорожуємо у світ англійської мови»,

«Комп’ютерна грамота»,

«Шахи»,

«Хореографія».

У змісті викладено інформацію оптимального обсягу, що відповідає віковим можливостям дітей дошкільного віку, яскраво простежуються засади компетентнісного підходу до розвитку особистості.

Розділи програми структоровано за віковим принципом:

§ перша молодша група «Крихітки» (третій рік життя);

§ друга молодша група «Малята» (четвертий рік життя);

§ середня група «Чомусики» (п’ятий рік життя);

§ старша група «Фантазери-мрійники» (шостий рік життя);

§ «Дослідники» (сьомий рік життя).

Розподіл програмового матеріалу окремих розділів здійснено посезонно.

Зміст програми уможливлює інтеграцію різних видів діяльності, що зазначено у тематиці розділів освітньої програми.

/Files/images/0699013.jpg

«Корекційна програма з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення» (наказ МОН України від 29.04.2016 №476)

/Files/images/Пироженко 001.jpg

Обсяг освітніх завдань парціальної програми диференціюється з урахуванням різної періодичності та тривалості охоплення дітей організованими освітніми впливами та спирається на визначення освітніх ліній Базового компоненту: "Особистість дитини" та "Дитина в соціумі"



План роботи

дошкільного навчального закладу (ясел-садка)

комбінованого типу № 9 “Фіалка”

Запорізької міської ради Запорізької області

на 2019 – 2020 навчальний рік

І. АНАЛІЗ РОБОТИ ЗА 2018-2019 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Робота колективу дошкільного навчального закладу у 2018-2018 навчальному році спрямовувалась на реалізацію основних завдань дошкільної освіти, річного плану роботи дошкільного навчального закладу. Зміст дошкільної освіти в межах Базового компонента дошкільної освіти реалізувався комплексною освітньою програмою «Дитина в дошкільні роки» (наук. кер. – Крутій К. Л., авт. колектив – Богуш А.М., Грицишина Т.І., Дем`яненко О.Є. та ін.) – нова редакція 2015 року та освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина», (наук. кер. проекту – Огнев`юк В. О., авт. колектив – Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Богданець-Білоскаленко Н. І. та ін.) – нова редакція 2015 року (для дітей групи раннього віку).

Робота педагогічного колективу дошкільного навчального закладу відбувалася відповідно до поставлених завдань: вдосконалення роботи з розвитку пізнавальної активності та формування сенсорно-пізнавальної компетенції дошкільників засобами гри в розвивальному середовищі; забезпечення системної роботи з формування предметно-практичної компетенції дошкільників у частині спільної праці з дорослими.

Комплектація груп дошкільного навчального закладу здійснювалась згідно наказу Департаменту освіти і науки Запорізької міської ради від 08.04.2018 року № 148р. Влаштування дітей у ДНЗ відбувалось згідно електронної реєстрації. Впродовж 2018-2019 навчального року забезпечено внесення змін до єдиної електронної бази даних (Курс: дошкілля) щодо чисельності дітей та відвідуваності ними дошкільного навчального закладу.

Збільшення чисельності дітей у дошкільному навчальному закладі призвело до підвищення показника наповнюваності груп: для дітей до 3-х років на 10 осіб, від 3 до 6 років – на 41 осібу.

Одним із аспектів управлінської діяльності, у реалізації якого досягнуто найвищого успіху - є стабільно високий рівень відвідуваності дитячого контингенту. Кількість вихододнів на 1 дитину зменшилась з 163 до 158. Кількість дітей, які не хворіли упродовж 2018 року - 43 особи.

Моніторингові дослідження відвідуваності дітьми ДНЗ свідчать про незначне зниження відсотку у порівнянні з минулим роком з 72% до 69,37%. (при середньому районному показнику 59,48%), але він є найвищім показником серед дошкільних навчальних закладів Олександрівського району.

Роки / показники

2017

2018

К-сть вихованців у ДНЗ

136

136

% відвідування

72%

69.39%

% пропусків через хворобу

5%

9.29%

Порівняльні показники стану здоров’я за наслідками поглибленого огляду виглядають наступним чином:

2017

2018

Здорові діти

60-44%

74 – 54%

Хворі діти

76-56%

62-46%

ЧХД

18-13,2%

14 – 10%

У порівнянні з 2017 роком, збільшився відсоток здорових та зменшився відсоток хворих дітей. На 4 дитини (3,2 %) знизилась кількість ЧХД.

Статистика свідчить про те, що кількість дітей дошкільного віку, хто за визначенням медиків відноситься до І групи здоров’я збільшилась на 14 осіб (10%) за рахунок зменшення дітей ІІ групи на 13 осіб (9,5%) та ІУ групи з 2 до 1особи (0,5%)

Група

здоров’я

2017

2018

І

60-44%

74 – 54%

ІІ

74-54,5%

61 – 45%

ІІІ

-

-

IV

2-1,5%

1-1%

фіз. гр. основна

94-69%

91 – 67 %

підготовча

42-31%

45 -33 %

спец.група

-

-

Протягом 2018 року відбулося поступове зменшення кількості дошкільників, яким рекомендована основна група для занять фізкультурою з 94 осіб (69%) до 91 (67%), завдяки чому збільшилась кількість тих, хто займається у підготовчій групі з 42 (31%) до 45 (33%).

Індекс здоров’я у порівнянні з минулим роком майже не змінився: 33 – 2017 рік; 32,82 – 2018 рік.

У серпні 2019 року дошкільний заклад отримав ліцензію на провадження виду господарської діяльності «Медична практика» (наказ МОН України від 30.07.2019 № 1717 «Про ліцензування медичної практики»).

Медичний кабінет систематично укомплектовується медпрепаратами, необхідними для надання першої невідкладної допомоги. Надані клопотання до ТВО Олександрівського району про виділення коштів для дооснащення медичного кабінету дошкільного навчального закладу згідно Переліку обладнання:ширма, зростомір, динамометр ручний, скіаскопічні лінійки, лонгети, кисень у подушці, пантограф тощо.

Вдосконалено систему забезпечення якісного медико-педагогічного контролю за виконанням гігієнічних умов утримання приміщень, проведенням занять з фізкультури з оцінкою їх моторної й загальної щільності, відповідністю фізичного навантаження стану здоров'я дітей. За результатами аналізу оформлюються листи контролю. Результати контролю заслуховуються на педагогічних та виробничих нарадах.

Впродовж навчального року на контролі адміністрації ДНЗ перебували питання, пов’язані з організацією і контролем за харчуванням вихованців. В ДНЗ складено і затверджено примірне двотижневе меню за сезонним принципом, картотеку страв, рецептурні картки. Посилився контроль за якістю продуктів харчування і продовольчої сировини, роботою бракеражної комісії, відповідністю супроводжувальних документів та дотримання санітарних умов транспортування, вартості щоденного меню, своєчасністю надходження батьківської плати за харчування.

Незмінно в ДНЗ діє бракеражна комісія, затверджена наказами ДНЗ «Про створення комісії з бракеражу продуктів харчування та продовольчої сировини» від 03.09.2018 № 47 р, яка перевіряє та оцінює якість і кількість отриманих продуктів харчування, у разі порушень, складає відповідні акти. За 2018 рік складено 17 актів. Основні порушення: перевищення відсотка відходів овочів, порушення графіків завозу продуктів харчування та відсутність документів, що засвідчують якість та походження продовольчої продукції – пряники, вафлі (тов. УТК № 1), невиконання повноти заявки (тов. «Рада-3»). Реєструються акти в журналі встановленого зразку.

Наказом від 27.09.2018 № 56 р по ДНЗ створено комісію громадського контролю за якістю харчування. Батьки, які мають дозвіл та медичну книжку контролюють стан харчування, про що свідчать записи в зошиті встановленого зразка. Комісія контролює поставку продуктів харчування та продовольчої сировини в ДНЗ, аналізує організацію харчування в групах. Відгуки батьків за наслідками контролю позитивні.

Стан утримання приміщень та устаткування харчоблока, холодильного та технологічного обладнання відповідає санітарно-гігієнічним вимогам. Рекомендації та приписи СЕС за 2018 рік відсутні.

З січня 2019 року згідно наказу Департаменту освіти і науки Запорізької міської ради від 19.11.2018 № 517р «Про організацію харчування дітей у комунальних закладах дошкільної освіти м. Запоріжжя у 2019 році»підвищено вартість дитячого харчування до 28 грн.24 коп. для дітей віком до 3-х років, 42 грн. 42 коп. для дітей віком від 3-х до 6(7) років. Традиційно в оздоровчий період запроваджене 10-відсоткове збільшення показника вартості для організації ІІ сніданку у вигляді фруктів або фруктового соку. В продовж року згідно медичним висновкам для 4 вихованців ДНЗ організовано дієтичне харчування.

У ДНЗ забезпечено виконання ст.35 Закону України «Про дошкільну освіту» щодо сплати батьками за харчування дітей. Згідно наказу Департаменту освіти і науки Запорізької міської ради від 19.11.2018 № 517р «Про організацію харчування дітей у комунальних закладах дошкільної освіти м. Запоріжжя у 2019 році» звільнені від сплати за харчування батьки (або особи, які виховують) дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; дітей-інвалідів; дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»; дітей працівників органів внутрішніх справ, які загинули під час виконання службових обов'язків згідно з Указом Президента України від 17.03.1998 № 197/98; діти із сімей учасників бойових дітей (учасників антитерористичних операцій), які мають відповідні документи, що підтверджуютьстатус; діти із сімей, які мають трьох і більше дітей; дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку. Всього безкоштовне харчування отримували 51 вихованець груп компенсуючого типу та 10 дітей пільгової категорії.

Впродовж року у ДНЗ використовувались можливості щодо забезпечення дошкільною освітою 10 дітей за режимом короткотривалого перебування.

Влітку 2019 року в умовах дошкільного закладу оздоровлено 95 дітей, що є незмінним, як і у 2018 році. Функціонування груп у літній період здійснювалось відповідно до потреб батьків. Із загальної кількості дітей, що перебували на оздоровленні в дошкільному закладі 8 вихованців пільгової категорії.

В дошкільному закладі освітній процес здійснюють 19 педагогічних працівників. Вищу освіту мають 12 педагогів (63%), педагогічні звання встановлено 6 педагогам - 31%. Аналіз рівня кваліфікації, освіти, стажу, віку педагогів свідчить, що колектив дошкільного закладу стабільно працюючий, мобільний, спроможний постійно покращувати свої педагогічні та творчі досягнення.

Протягом навчального року зусиллями педагогів оновлено та до­повнено навчально-дидактичне забезпечення освітнього процесу.

Заслуговують на увагу планомірне, системне проведення занять з усіх освітніх ліній. Педагоги дошкільного навчального закладу велику увагу приділяють питанню розвитку пізнавальної активності дошкільників засобами гри в розвивальному середовищі. Здійснюючи опосередкований вплив на мотиваційну (хочу) та вольову (зможу) сферу дошкільника, педагоги формують основи цілісної системи знань про оточуючий світ у всьому багатстві його взаємозв’язків та залежностей. При цьому, враховуючи вік і характер мислення дитини (наочно-дійове, наочно-образне), використовують для навчання повсякденні реальні ситуації, спілкування, гру, казку, спільну працю. В грі формуються моральні якості, життєві принципи, закріплюються отримані раніше і здобуваються нові уявлення про світ, відбувається становлення міжособистісних стосунків з партнерами по грі, що переноситься в інші види діяльності.

Впродовж навчального року проводилась цілеспрямована та системна робота з формування предметно-практичної компетенції дошкільників у частині спільної праці з дорослими. Акцентувала увагу на формуванні у дітей правильних уявлень про працю дорослих, прищеплення інтересу і поваги до людей-трудівників, позитивного емоційного ставлення до праці. Діти багато дізнались про властивості матеріалів, з якими працюють, про призначення засобів праці, інструментів, якими вони користуються. Під час трудових дій відбувався розвиток усіх пізнавальних процесів — активного сприймання, уяви, уваги, пам'яті. Під час роботи виховувались такі якості особистості, як здатність до подолання перешкод, спостережливість, зосередженість, старанність, дисциплінованість, самостійність, ініціативність.

В освітній роботі педагоги дошкільного закладу використовували такі прийоми, як: показ вихователя, пояснення, спостереження за працею дорослих, екскурсії (в ДНЗ та за межами), бесіди, читання художньої літератури, розгляд картин і бесіда за їх змістом, розповідь вихователя, повідомлення знань, дидактичні ігри, дидактичні вправи, участь дітей у праці дорослих, допомога вихователя, створення ігрових ситуацій, приклад дорослого, заохочення, бесіди-обговорення роботи чергових (оцінювання), спостереження за роботою чергових, нагадування, зацікавлення, коментування, порівняння, бачення власних досягнень співробітництво з дорослим, планування і розподіл обов’язків, домовляння, вправляння, позитивне оцінювання, уточнення, спонукання, зацікавлення результатами роботи, використання елементів сюжетно-рольових ігор тощо.

Педагоги обмінювалися досвідом під час взаємних відвідувань різних форм організації виховання дітей, а також колективних перег­лядів відкритих заходів (занять, святкових ранків, спортивних свят, ігор тощо).

Одним із напрямів роботи дошкільного навчального закладу залишається включення педагогів в інноваційну діяльність, забезпечення готовності кожного педагога підвищувати свою професійну майстерність, збагачувати знання щодо оновлення змісту освіти. Стратегія розвитку дошкільного навчального закладу спрямована на повноцінний інтелектуально-духовний розвиток кожної особистості, її всебічну творчу самореалізацію особистісного потенціалу. В ході Тижня професійної майстерності вчитель-логопед Купріна О.В. презентувала власний досвід роботи «Наступність у роботі вчителя - логопеда та вихователя з розвитку фонетичної сторони мовлення дітей дошкільного віку з ЗНМ засобами гри» шляхом прведення майстер-класів для вихователів та вчителів-логопедів Олександрівського району.

У навчальному році курсову перепідготовку пройшли 4 чол. - 21%, атестовано 4 – 21%: підтвердили кваліфікацію 3 чол. – 16 %, підтвердили звання 1 чол. – 5,3%, підвищили кваліфікацію 1 педагог – 5,3%, присвоєно звання 1 чол. – 5,3%. Участь в районних методичних заходах та конкурсах взяли 6 педагогів, що становить 33 % від їх загальної кількості.

Особливості освітнього, корекційно-розвивального процесів орієнтувалися відповідно до результатів моніторінгових досліджень: використовувались різні форми навчальної діяльності (індивідуальні, групові, фронтальні). Обсяг навчального процесу відповідав встановленим нормативам гранично допустимого навантаження для вихованців кожної вікової групи та санітарних вимог щодо рухового режиму. Для ефективного впровадження інформаційно-комунікативних технологій адміністрація забезпечила необхідні умови, а саме: в робочому стані 3 персональні комп’ютери, 4 ноутбуки, 7 багатофункціональних пристрою, 2 мультимедійні установки (проектор та екран), що задовольняють потреби адміністрації та педагогів в оперативному отриманні та поширені інформації.

Робота колективу має позитивні результати щодо сформованості компетентності дошкільників за освітніми лініями відповідно вимог до Базового компонента дошкільної освіти та освітньої програми «Дитина в дошкільні роки»; якісною підготовкою до шкільного навчання дітей-випускників. Визначення функціональної готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання у першому класі загальноосвітнього навчального закладу свідчить, що вихованці дошкільного навчального закладу готові до шкільного навчання. Так, у дітей сформовані навички навчальної діяльності, вони мають достатній рівень самостійності та саморегуляції, уміють слухати та виконувати вказівки дорослого, контролювати та оцінювати себе і однолітків. Цілеспрямовані екскурсії до школи, проведення художньо-естетичних та фізкультурно-оздоровчих заходів сприяли формуванню у дітей мотивації до шкільного навчання. Результати діагностики свідчать, що з 29 випускників 19 дітей (66 %) має рівень готовності вище середнього, 6 дітей (21 %) – середній рівень готовності, 1 дитина (11%) – низький рівень (особливості психо-фізичного розвитку дитини).

Педагогічна рада дошкільного закладу, як основна форма методичної роботи педагогічного колективу забезпечувала обговорення питань удосконалення освітнього процесу; залучення батьків до співпраці та стимулювання їхньої активної участі в процес діяльності дошкільного закладу,організації ігрової діяльності в сучасному дошкільному закладі, формування працелюбності як важливої якості ранньої соціалізації дошкільника тощо. На виконання рішень педагогічної ради проведено спільні батьківські збори з вчителями початкової ланки ЗЗСО №1, № 3 «Особливості учіння 6-ти річних дітей в умовах Нової української школи», розроблено методичні рекомендації для педагогів щодо організації трудової діяльності дітей дошкільного віку, проведено консультацію для батьків «Праця як важливий засіб ранньої соціалізації дитини».

Результати методичної роботи розглянуті та обговорені на підсумковому засіданні педагогічної ради № 3 від 14.05.2019 року. Учасники педагогічної ради визначили достатній рівень організації методичної роботи (наказ по дошкільному закладу № 32р від 17.05.2019).

Адміністративний контроль за станом освітнього процесу відбувався у формі комплексних та тематичних перевірок, оглядово-оперативного контролю, діагностичних обстежень. У ході контролю адміністрація вивчала ступень задоволення потреб батьків рівнем освітньо-виховних послуг за допомогою анкетування, анонімного опитування, письмових і усних оцінок, звернень, ін.

Моніторинг розвитку вихованців у засвоєнні інваріативної частини Базового компонента дошкільної освіти здійснювався вихователями, музичними керівниками, інструктором з фізичної культури, вихователем-методистом та завідувачем у формі контрольних зрізів, експрес-аналізів, комплексного, тематичного та оперативного контролів, проводилося обстеження динаміки розвитку дітей в процесі аналізу результатів спостережень за дітьми. Так, результати комплексного контролю у логопедичній групі для дітей старшого дошкільного віку № 6 «Лісова галявина», тематичного контролю з питань стану роботи з формування елементарних трудових навичок та рівня розвитку соціально-комунікативної компетенції дітей старшого дошкільного віку вказують на достатній рівень організації освітньої роботи з дітьми.

Середній показник сформованості компетенцій за освітніми лініями інваріативної складової на травень 2019 року склав: «Дитина в соціумі»- 52%, «Особистість дитини» - 57 %, «Дитина в природному довкіллі» - 55 %, «Дитина в світі культури» - 55%, театральна діяльність – 52%, «Гра дитини» - 57%, «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» - 55%, «Мовлення дитини» - 56%. У порівнянні з початком навчального року відсоток сформованості компетенцій збільшився: освітня лінія «Дитина в соціумі» - на 16,7 %, освітня лінія «Особистість дитини» - на 19,2%, «Дитина в природному довкіллі» - на 19,1%, «Дитина в світі культури» - на 19,5%, «Гра дитини» - на 18,4%, «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» - на 20,6%, «Мовлення дитини» - на 18,3%. Аналіз результатів вказує на позитивну динаміку досягнень дошкільників та істотне підвищення рівня оволодіння дітьми програмовим матеріалом наприкінці навчального року та свідчить про достатній рівень сформованості компетенцій у дітей, доцільність обраних форм і методів роботи педагогів. Результати діагностики розвитку вихованців вказують на те, що педагогічний колектив на достатньому рівні реалізував зміст Базового компоненту дошкільної освіти (інваріативна), завдання комплексної додаткової освітньої програми «Дитина в дошкільні роки» та нормативних документів.

Моніторинг фізичного розвитку і підготовленості дітей дошкільного віку свідчить про середній рівень розвитку рухових вмінь і навичок дітей. Проведене обстеження фізичної підготовленості показало, що загальний рівень склав 52%.

Проте, численні спостереження за дітьми у щоденній ігровій діяльності

показали, що вони зазвичай прагнуть, але часто не вміють вступати в контакти, обирати відповідні способи спілкування з однолітками, виявляти ввічливе, доброзичливе ставлення до них, слухати партнера, розмовляти з дотримуванням норм мовленнєвого етикету. У дитячому колективі, на жаль, не завжди проявляються толерантність, дружелюбність. Загальновідомо, що здатність до взаємодії з іншими становить основний зміст соціально-комунікативної компетенції як необхідний елемент самореалізації людини, її успішності в різних видах діяльності, прихильності до неї осіб, котрі

складають її оточення. Формування цієї важливої здатності є неодмінною

умовою нормального психічного розвитку дитини, а також одним з основних завдань її підготовки до навчання у школі. Формування соціальної-комунікативної компетенції сьогодні є пріоритетним напрямом компетентнісного підходу в навчаннці та вихованні дітей.

В 2018-2019 навчальному році ДНЗ забезпечував право на отримання дошкільної освіти 51 (38%) дитині з вадами мовлення. Адміністрація відстежує динаміку результативності корекційної роботи, тримає на контролі питання кінцевого терміну перебування кожного вихованця у групі.

Показники результативності корекційно-відновлювальної роботи визначені стабільними

п/п

Рік

Кількість дітей у групах із зазначеним діагнозом

Загальна

кількість

випускників

Результативність

Всього

ЗНМ,ЗПР

ФФН

Норма

Покра-щення

Продов-ження

1

2014

46

30

16

18

15

3

-

2

2015

49

27

22

25

21

4

-

3

2016

48

29

19

20

18

2

-

4

2017

54

34/6

20

31

28

3

5

2018

51

34/7

17

25

22

3

-

6

2019

53

36/3

17

19

14

5

-

Вагомих досягнень в подоланні проблем звуковимови дошкільників досягнуто завдяки індивідуальній роботі педагогів, яка сприяла подальшому розвитку дітей та адаптації до шкільного навчання. Наступність в роботі між вихователями, вчителями-логопедами, музичним керівником, інструктором з фізичної культури сприяла ефективності усунення мовленнєвого недорозвинення і негативного впливу розладів мовлення на формування пізнавальної діяльності дітей.

З метою наближення сім’ї до дошкільного закладу, визначення оптимальних шляхів виховного впливу на дитину, педагогами використовуються різні форми роботи. Пропаганда педагогічних знань поширюється і засобами наочної агітації: через інформаційні стенди, буклети, пам’ятки, тощо. Впродовж року адміністрація і педагоги вивчають ступінь задоволення батьків якістю проведених освітніх послуг та умов перебування дітей в дошкільному закладі за допомогою анкет, тестів, співбесід.

Реалізуючи завдання та зміст співпраці дошкільного закладу і сім’ї у забезпеченні якості освітнього процесу, вихователі залучали батьків до проведення спільних заходів, традиційних та родинних свят та розваг. Педагогічний колектив акцентував увагу щодо психологічної та педагогічної компетентності батьків щодо розуміння закономірностей розвитку дитини, питань навчання та виховання дошкільнят, залучення до активної участі у святах, ранках, відкритих заходах, конкурсах, фотовиставках тощо.

Організація просвітницької роботи орієнтована на ознайомлення батьків з нормативно-правовими документами щодо захисту прав дитини, зокрема Законами України «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про попередження насильства в сім’ї», Конвенцією ООН «Про права дитини», Постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 р. № 226 «Про поліпшення соціального захисту та матеріального забезпечення дітей сиріт, які залишились без піклування батьків».

Спільна та планомірна взаємодія з батьками дала можливість укріпити матеріально-технічну базу дошкільного закладу. За 2018 – 2019 навчальний рік поповнено матеріально-господарську базу ДНЗ за рахунок місцевого бюджету, депутатських коштів та благодійних внесків. У 2018 році за кошти місцевого бюджету придбано електросковорідку, за депутатські кошти та благодійних внески оновлено столовий посуд в группах, придбано посуд на харчоблок та в групи для організації харчування, замінено столовий посуд та придбано ігрові меблі в другій молодшій групі, велику шафу для іграшок в першу молодшу групу. Завершено роботу по заміні зношеного асфальтового покриття тротуарною плиткою на ігрових майданчиках та по всій території дошкільного закладу, крім господарського подвірря. У навчальному році всі групи поповнювались начально-ігровим, фізкультурним обладнанням, дидактичними друкованими таблицями, альбомами згідно вимог «Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для груп дітей віком від 3 до 6(7) років у закладах дошкільної освіти».

Більшість батьків вихованців відзначає, що діти із задоволенням відвідують дошкільний заклад, повертаються додому в гарному настрої; батькам подобається стиль спілкування педагогів та їх ставлення до дітей.

Адміністрацією дошкільного навчального закладу проводиться певна робота з батьками по підготовці дітей до вступу в дошкільний навчальний заклад (складаються списки майбутніх вихованців, проводяться організаційні батьківські збори, індивідуальні бесіди з наданням рекомендацій по підготовці та адаптації дитини до умов дошкільного закладу). З метою полегшення адаптаційного періоду майбутнім вихованцям дошкільного закладу та їх батькам, практичним психологом Комаровою Н.Ю. надані рекомендації для батьків та проведено літню школу в серпні 2019 року для батьків та дітей.

У системі проводиться робота з питань наступності дошкільного закладу таЗЗСО №1. Взаємодія між закладами визначається партнерськими взаємовідношеннями між педагогами, дітьми та батьками. Акценти в роботі з дітьми старшого дошкільного віку спрямовані на соціалізацію особистості, розвиток її життєвої компетентності, формування вміння набувати знання і навички, а також доцільно їх застосовувати.

Педагогічні колективи дошкільного навчального закладу та ЗЗСО №1 забезпечують наступність і перспективність освітнього процесу соціокультурної адаптації дітей старшого дошкільного віку до умов навчання у початковій школі та всебічного гармонійного розвитку дітей, збереження та зміцнення їхнього фізичного та духовного здоров’я. У березні 2019 року проведено екскурсію до бібліотеки та музею Т.Г. Шевченка ЗЗСО №1 для дітей старшого дошкільного року. Спортивні змагання «Веселі старти» пройшли в квітні місяці.

Аналіз роботи дошкільного закладу за 2018-2019 навчальний рік показав, що обрані форми та методи, об’єднані зусилля адміністрації та педагогічного колективу позитивно вплинули на результативність роботи педагогів у підвищенні якості освіти. Директор дошкільного навчального закладу Сосновська Л.В. звітувала на загальних зборах учасників освітньго процесу від в 06.08.2019 року протокол № 2 про статутну діяльність виконання плану укріплення матеріально-господарчої та навчально-методичної бази. Рішенням загальних зборів батьків та колективу діяльність завідувача і робота колективу дошкільного закладу визнано на достатньому рівні.

Відповідальною особою щодо забезпечення роботи електронного ресурсу «Курс: дошкілля» є вихователь-методист Макарова Н.І., яка своєчасно вносились дані про облік, зарахування та відрахування дітей у ДНЗ.

План роботи ДНЗ за 2018 – 2019 навчальний рік виконано в повному обсязі згідно визначених термінів.

Виходячи з аналізу діяльності колективу у 2018-2019 навчальному році, враховуючи досягнення і перспективи розвитку, визначено пріоритетні завдання на 2019-2020 навчальний рік.

ІІ. ЗАВДАННЯ НА 2019-2020 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

1. Продовжити роботу з розвитку пізнавальної активності та формування сенсорно-пізнавальної компетенції дошкільників засобами дослідницько-експериментальної діяльності.

2. Активізувати роботу з формування соціально-комунікативної компетенції в процесі ігрової діяльності.

III. МЕТОДИЧНА РОБОТА З КАДРАМИ

Зміст роботи

Термін

Відповідальний

Примітки

1. Підвищення педагогічної майстерності

3.1 Семінар «Формування соціально-комунікативної компетенції дошкільниківзасобами ігрової діяльності»

3.1.1

Соціально-комунікативна компетенція як педагогічна категорія

жовтень

Макарова Н.І

матеріали

3.1.2

Ігрова діяльність як засіб формування соціально-комунікативної компетенції

листопад

Макарова Н.І.

матеріали

3.2 Практикум

3.2.1

«Експериментально-дослідницька діяльність як чинник сенсорно-пізнавального розвитку дошкільників»

лютий

Макарова Н.І.

матеріали

3.3Круглий стіл

3.3.1

«Сучасна дитина: яка вона?»

Покоління Z: психологічні особливості сучасних дітей

грудень

Макарова Н.І. Комарова Н.Ю.

матеріали

Консультації: для педагогів

1

Моніторинг розвитку компетентності дітей дошкільного віку, врахування результатів обстеження при плануванні фронтальних, групових та індивідуальних форм роботи з дошкільниками

вересень

Макарова Н.І.

матеріали

2

Організація інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020 н.р.

жовтень

Макарова Н.І.

інструктивно-методичні рекомендації

3

Логічні ігри как засіб формування математичних уявлень

грудень

Шевченко О.Г.

матеріали

4

Вихователі та батьки – поруч чи разом?

січень

Макарова Н.І.

тези,план

5

Навчальна кінезіологія «Гімнастика для мозку».

лютий

Прокопенко Г.А.

6

Виховуємо патріотизм як почуття і цінність

березень

Макарова Н.І.

матеріали

3.4 Колективні перегляди видів взаємодії

1

Використання прийомів мнемотехніки для розвитку мовлення дітей

листопад

Кисла В.П.

конспект

2

Вплив забавлянки на процес формування словника у дітей раннього віку

січень

Дирявко Н.М.

конспект

3

Використання нетрадиційних технік образотворчої діяльності

лютий

Круть Н.М.

конспект

3.5

Забезпечення якісного проведення занять:

- для слухачів курсів ЗОІППО;

- учасників районного Тижня професійної майстерності;

впродовж року

лютий

Макарова Н.І.

конспекти

3.6

Складання перспективного і поточного плану підвищення майстерності педагогів освітнього закладу на всіх рівнях: обласному, міському, районному, власне в освітньому закладі

вересень

Макарова Н.І.

план

3.7

Участь педагогів та фахівців дошкільного закладу у Міській педагогічній виставці

січень

педагоги

наказ

3.8 Удосконалення професійної творчості

1

Майстер-клас «Використання прийомів мнемотехніки для розвитку мовлення дітей»

лютий

Кисла В.П.

матеріали

2

Супервізійна група для вихователів

щомісяця (2 вівторок)

Комарова Н.Ю.

план

3

Презентація досягнень самосвітньої діяльності педагогів в ході Тижня професійної майстерності

лютий

матеріали

4

Калейдоскоп педагогічний ідей

квітень

педагоги

матеріали

3.9 Самоосвіта

1

Визначення тематики самоосвіти

вересень

педагоги

2

Складання плану самоосвіти педагогів

жовтень

Макарова Н.І.

план

3

Консультування педагогів за темами самоосвіти

вівторок, середа

Макарова Н.І.

4

Обмін досвідом, участь у педраді

впродовж року

педагоги

матеріали

5

Обговорення новинок педагогічної літератури

щомісяця

педагоги

матеріали

6

Методична панорама педагогічних досягнень (звіти за обраними темами самоосвіти)

квітень

педагоги

презентації, звіти

3.10 Робота педагогічної ради

1

Засідання педагогічної ради №1

«Забезпечення рухової активності дітей дошкільного віку».

1.Впровадження інноваційних здоров’язбережувальних технологій в освітній процес.

2.Стан фізкультурно-оздоровчої роботи в ДНЗ.

3. Результати адаптації до подальшого шкільного навчання дітей-випускників 4. Результати адаптаційного періоду в групах раннього і молодшого віку. 5. Затвердження плану заходів збереження та зміцнення здоров’я дітей

11.2019

Сосновська Л.В.

Макарова Н.І.

Комарова Н.Ю.

Медична сестра

інформація

інформація

акт

акт

заходи

доповідь

презентація

інформація

звіт

обговорення

обговорення

інформація

інформація, наказ

план

обговорення

інформація

звіт

акт

2

Засідання педагогічної ради № 2

«Формування та розвиток комунікативно-мовленнєвої компетенції шляхом викоритання сучасних технологій»

1. Використання сучасних освітніх технологій для розвитку зв'язного мовлення дошкільників.

2. Мнемотехніка – технологія ефективного засвоєння інформації та розвитку мовлення дітей.

3. Використання прийомів мнемотехніки для розвитку мовлення дітей (з досвіду роботи)

4. Звіти педагогів що підлягають атестації у 2019-2020 н.р.

02.2019

Макарова Н.І.

Кисла В.П.

3

Засідання педагогічної ради № 3

«Результати роботи колективу дошкільного закладу»

1.1. Сформованість життєвих компетенцій дітей старшого дошкільного віку згідно Базового компоненту дошкільної освіти

1.2. Результативність реалізації завдань освітньої програми «Дитина в дошкільні роки»

1.3. Результативність корекційно-відновлювальної роботи та психологічного супроводу.

1.4. Аналіз методичної роботи за 2019 - 2020 н.р.

2. Пріоритетні напрями роботи в наступному навчальному році.

3. Визначення форм морального заохочення педагогічних працівників.

05.2020

Сосновська Л.В.

Макарова Н.І.

Комарова Н.Ю.

Макарова Н.І.

4

Засідання педагогічної ради №4

1. Обговорення шляхів реалізації плану роботи дошкільного закладу на 2020-2021 навчальний рік

2. Нормативно-методичне забезпечення організації освітнього процесу.

3. Затвердження: форм планування освітньої роботи з дітьми, режиму дня та розкладу занять, плану спільної роботи дошкільного закладу та ЗЗШ № 1, графіків роботи та педагогічного навантаження працівників на 2020 - 2021 навчальний рік.

4. Затвердження перспективного плану атестації і проходження курсової перепідготовки.

5. Про результати роботи робочої групи з обліку дітей, які не відвідують дошкільний навчальний заклад.

6. Про результати літнього оздоровлення.

08.2020

Сосновська Л.В.

Макарова Н.І.

Козлова М.Г.

Сосновська Л.В.

3.11 Курсова перепідготовка

1

Розподіл слухачів курсів підвищення

кваліфікації при ЗОІППО: Дирявко Н.М., Зубик Т.І., Кисла В.П.

09.2019

Сосновська Л.В.

наказ

2

Забезпечити до курсовими і після курсовими завданнями педагогів, які будуть відвідувати курси при ЗОІППО

Макарова Н.І.

зошити

самоосвіти

3

Участь у семінарах ЗОІППО

згідно плану

педагоги

3.12 Атестація

1

Прийом заяв від педагогів, створення атестаційної комісії. Затвердження списку педагогічних працівників, які підлягають атестації: Дирявко Н.М., Зубик Т.І., Кисла В.П., Сосновська Л.В.

10.2019

Сосновська Л.В.

наказ

2

Консультація про дотримання вимог до слухачів курсів підвищення кваліфікації при підготовці творчої роботи

11.2019

Макарова Н.І.

консультація

3

Вивчення системи роботи педагогів які атестуються.

до 15.03. 2020

атестаційна комісія

протокол, звіт

4

Проведення засідань атестаційної комісії:

- розглядання поданих документів;

- перегляд видів діяльності педагогів, що атестуються;

- аналіз результатів діяльності;

- затвердження атестаційних характеристик, висновки атестаційної комісії.

згідно графіка

атестаційна комісія

протоколи

Забеспечення участі педагогів, які атестуються в Тижні педагогічної майстерності.

лютий

Макарова Н.І.

звіт

. ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ СВЯТ

з/п

Зміст роботи

Термін

Відповідальні

Інформаційне

забезпечення

1.

Свята:

« Осінь золота »

« У Зимоньки на гостинах»

« Веселі крендельки»

« Перлинки Запорізького краю»

« Здорова дитина – щаслива родина»

«Свято Нептуна»

11.2019

01.2020

03.2020

04.2020

06.2020

08.2020

сценарії

12.

Дні здоров`я:

«Країна Вітамінія»

«День фізичної культури і здоров`я»

«Козацькі розваги»

«Ключ здоров`я»

«Безпечна стежинка»

10.2019

11.2019

02.2020

04.2020

08.2020

педагоги

сценарії

13.

Змагання:

«Перші кроки»

«Гармонія руху»

«Веселі старти»

«Малі олімпійські ігри»

«Здоровейки»

09.2019

10.2019

04.2020

06.2020

08.2020

Зубик Т.І.

сценарії

2

4.

Тижні здоров`я

« Осінь зустрічаємо »

« Я здоров’я збережу – сам собі допоможу»

« У здоровому тілі здоровий дух »

«Літо, літечко! »

12.2019

01.2020

03.2020

06.2020

педагоги

сценарії

5.

Музичні свята:

„Новорічний карнавал”

„Матусине свято”

„До побачення, садочок”

12.2019

03.2020

05.2020

музичний керівник

сценарії

6.

Музичні заняття:

„Осінь така мила...” /3 р.ж./;

„Стрітення” /6 р. ж./;

„Шевченківське слово” /5р.ж./

„Свято Матері” /4 р.ж./

10.2019

02.2020

03.2020

05.2020

музичний керівник

сценарії

Кол-во просмотров: 282

Комментарии